E
|
n aquest document ens centrarem en comentar la notícia
publicada pel Diari ARA el dia 31 de maig de 2014. Aquesta noticia, signada per
Núria Juanico, fa referència als avantatges que comporta treballar en espais de
Coworking.
Inicialment s’exposa, que tot i que treballar a casa pot
semblar quelcom idilic, pot no ser-ho, ja que no es compta amb la companyia
d’altres persones i existeixen múltiples distraccions en el dia a dia.
Per fer front a aquesta situació es creen espais de
Coworking que tenen una finalitat de crear sinergies i establir relacions entre
els usuaris. Un altre dels avantatges que s’assenyalen és la possibilitat de
compartir les despeses fixes.
L’autora destaca també com a element altament positiu les
trobades de networking on solen participar habitualment persones que comparteixen
espai de treball. Aquestes trobades, permeten a les persones poder compartir
les seves idees, inquietuds i conèixer altres punts de vista de diversos
professionals.
Finalment l’autora explica una sèrie d’exemples d’èxit de
persones que treballen en espais de Coworkig, per tal de no allargar innecessàriament
aquesta activitat, hem decidit no centrar-nos-hi.
Com hem pogut observar actualment estan apareixent canvis
constants en l’activitat laboral. Un element important d’aquests canvis el
trobem en la Generació dels Millennials, com ens exposa (Corón, A. 2014)
aquesta generació engloba les persones que han nascut entre els anys 1980 i el
2000. El tret més distintiu d’aquesta generació es l’ús massiu de la tecnologia.
Com exposa l’autora, la generació Millennial (coneguda també com a generació
Y), compta amb unes característiques en concretes;
1)
Cerquen la felicitat i el
treball es un mitjà per arribar a ella. La felicitat ja no es el resultat de
treballar durament. Cal viure el moment i gaudir d’aquest. Són persones que han
perdut la por a preguntar sobre les condicions de la feina, el salari, els dies
vacances etcètera.
2)
Són emprenedors, ja no
pensen en tasques rutinàries ni en feines per a tota la vida, els agrada
treballar amb la formulació de projectes independents. A més a més es mostren
molt més receptius a les crítiques i estan disposats a rebre comentaris sobre
la idea que exposen. Mostren també més capacitat per treballar en equip.
3) Donen una gran importància
al consum ètic i la economia col·laborativa. Aquest fet, influeix directament
en les empreses que donen, cada vegada més, un gran pes a la responsabilitat
social corporativa (RSC). Aquesta generació no es fixa només en el producte o
servei que han de consumir sinó que donen gran importància als valors que hi ha
darrere d’aquella marca o empresa.
Un altre aspecte que cal tenir present i que afecta a la
proliferació d’espais de Coworking és, com anomena (Vidal, N. 2014), l’augment
del fenòmen Freelance. Actualment moltes persones s’han decantat per actuar com
a freelance i oferir els seus serveis de forma independent a diverses empreses.
Com hem pogut observar, darrere del Coworking hi ha una
sèrie d’aspectes i canvis en l’activitat laboral que influencien directament en
com s’organitzen aquests espais i que permeten que es converteixin en petits
centres de talent on les persones poden compartir idees, generar sinergies i
fins i tot establir relacions comercials.
Com a orientadors, es imprescindible que estiguem al dia de
les noves tendències, tant a nivell d’espais de treballs com d’organització de
les persones per dur a terme la seva tasca. Actualment s’ha obert un gran
ventall de possibilitats d’inserció laboral, ja sigui cercant feina per compte
d’altre o bé actuant de forma autònoma i compartint fins i tot espais de
treball amb altres persones.
Material consultat:
CORÓN, A. (17 d’octubre de 2014). “La revolució dels
“Millennials””. A: ViaEmpresa. [Consultat: 2 de desembre de 2014]. [En línea
a:] http://www.viaempresa.cat/ca/notices/2014/10/la-revolucio-dels-millennials-8716.php
JUANICO, N. (31 de maig de 2014). “Autònoms: la feina a casa
o en un espai “coworking”?”. A: Diàri ARA. [Consultat: 2 de desembre de 2014].
[En línea a:] http://www.ara.cat/premium/Autonoms-coworking-Sumar-aplicacio-setmana_0_1148285228.html
VIDAL, N. (7 d’agost de 2014). “El fenomen “frelance” guanya
terreny”. A: ViaEmpresa. [Consultat: 2 de desembre de 2014]. [En línea a:] http://www.viaempresa.cat/ca/notices/2014/07/el-fenomen-freelance-guanya-terreny-7395.php
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada